• Kobieta z niepłnosprawnym chłopcem na huśtawce. Żródło: www.fpl.org.pl

    Kobieta z niepłnosprawnym chłopcem na huśtawce. Żródło: www.fpl.org.pl

  • Mężczyzna malujący pędzlem trzymanym w ustach, źródło: www.fpln.org.pl

    Mężczyzna malujący pędzlem trzymanym w ustach, źródło: www.fpln.org.pl

  • Mężczyzna z sespołem Downa podający posiłek starszej kobiecie. Żródło: PWN Wydawnictwo Szkolne​

    Mężczyzna z sespołem Downa podający posiłek starszej kobiecie. Żródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Mała dziewczynka zasłaniająca uszy. Źródło: https://morguefile.com/search/morguefile/2/deaf/pop

    Mała dziewczynka zasłaniająca uszy.  Źródło: https://morguefile.com/search/morguefile/2/deaf/pop

  • Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Kobieta i mężczyzna z zesopłem Downa w kawiarni. Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Kobieta i mężczyzna z zesopłem Downa w kawiarni. Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

             PIKON
PUNKT INFORMACYJNO-KOORDYNACYJNY dla OSÓB 
z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ, mieszkańców m.st. Warszawy

Dodatkowe działania PIKON

Punkt Informacyjno- Koordynacyjny PIKON powołany został z myślą o osobach z niepełnosprawnościami - mieszkańców Warszawy.

Naszą misją jest wspieranie tych osób poprzez udzielanie rzetelnej wyczerpującej informacji dotyczącej ulg i uprawnień wynikających ze stopnia i rodzaju niepełnosprawności poszczególnych osób, doradzanie możliwych rozwiązań w sytuacjach trudnych, również w trybie konsultacji z ekspertami w odniesieniu do problemów prawnych, związanych z edukacją, problemów mieszkaniowych, rehabilitacji czy zatrudnienia.

Obok tej podstawowej działalności staramy się, aby Punkt PIKON był miejscem przyjaznym, z którym osoby z niepełnosprawnością identyfikują się, chętnie do nas wracają i polecają innym osobom potrzebującym wsparcia.

Działaniami, które temu służą to także: Galeria prac plastycznych i Praktyki wspomagane na otwartym rynku pracy.

1. Galeria Prac Plastycznych

Nawiązaliśmy współpracę ze Szkołami Specjalnymi i Ośrodkami Wsparcia, których uczniowie, osoby dorosłe z niepełonosprawnościami wystawiają swoje piękne artystyczne prace. Przekonajmy się sami odwiedzając naszą Galerię Prac Plastycznych.

Inspiratorką i opiekunką tego przedsięwzięcia jest Pani Barbara Szostak.

Realizatorką i animatorką o artystycznej duszy obok oczywiście autorów prac plastycznych jest Pani Kinga  Walkowiak - nauczycielka plastyki, wychowawca klasy Zespołu Szkół Specjalnych nr 92. 

Fundacja Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym też się włączyła. Pani Małgorzata Staniak-Pracz prowadząca w placówkach FPLN zajęcia plastyczne też prezentuje prace swoich uczniów w naszej Galerii.

Gratulujemy i serdecznie dziękujemy.

2. Praktyki wspomagane na otwartym rynku pracy

Praktyki wspomagane na otwartym rynku pracy to projekt realizowany przez uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy nr 5   w Warszawie ul. Elektoralna 12/14. Praktyki prowadzone przez Panią Katarzynę Folejewską - doradcę zawodowego i Panią Małgorzatę Bednarek - wychowawcę klasy.

Dwa razy w tygodniu trzyosobowe zespoły przychodzą wykonywać prace porządkowe w pomieszczeniach biurowych PIKON-u. Do obowiązków uczniów należy wycieranie kurzu, zamiatanie i mycie podłogi, sprzątanie toalety oraz bloku kuchennego. Jest to doskonały sposób na praktyczną naukę kompetencji społeczno-zawodowych takich jak: planowania pracy, podziału ról i obowiązków, działania według instrukcji i współpracy w zespole, przywracanie pomieszczeniom estetycznego wyglądu.

Każdy dzień praktyk wspomaganych kończy się podsumowaniem pracy ucznia opisanej w specjalnej Karcie Oceny Pracy .

Zajęcia te sprawiają uczniom wiele radości i dają im ogromną satysfakcję z wykonania konkretnej pracy i faktu bycia użytecznym.

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.