• Kobieta z niepłnosprawnym chłopcem na huśtawce. Żródło: www.fpl.org.pl

    Kobieta z niepłnosprawnym chłopcem na huśtawce. Żródło: www.fpl.org.pl

  • Mężczyzna malujący pędzlem trzymanym w ustach, źródło: www.fpln.org.pl

    Mężczyzna malujący pędzlem trzymanym w ustach, źródło: www.fpln.org.pl

  • Mężczyzna z sespołem Downa podający posiłek starszej kobiecie. Żródło: PWN Wydawnictwo Szkolne​

    Mężczyzna z sespołem Downa podający posiłek starszej kobiecie. Żródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Mała dziewczynka zasłaniająca uszy. Źródło: https://morguefile.com/search/morguefile/2/deaf/pop

    Mała dziewczynka zasłaniająca uszy.  Źródło: https://morguefile.com/search/morguefile/2/deaf/pop

  • Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

  • Kobieta i mężczyzna z zesopłem Downa w kawiarni. Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

    Kobieta i mężczyzna z zesopłem Downa w kawiarni. Kobieta na wózku inwalidzkim z asystentem. Mężczyzna z zespołem Downa wykonujący prace biurowe. Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne

             PIKON
PUNKT INFORMACYJNO-KOORDYNACYJNY dla OSÓB 
z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ, mieszkańców m.st. Warszawy

Problemy

Witamy w naszym internetowym Dziale PROBLEMY

W dziale PROBLEMY eksperci PIKON zamieszczają informacje na temat zagadnień, z którymi na codzień stykają się w swojej pracy zawodowej. Z wskazanymi przez ekspertów problemami zwracają się do nich niepełnosprawni oraz ich opiekunowie. 

**********

PROBLEM 9 - JEŻELI EMERYTURA CZY RENTA TO JUŻ NIE ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 8 - KSZTAŁCENIE SPECJALNE – PODSTAWY PRAWNE

8.1.   Przepisy ustawy Prawo Oświatowe definiujące kształcenie specjalne oraz określające zasady jego organizacji.
8.2.   Regulacje prawne, dotyczące indywidualnego nauczania, jeżeli stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
8.3.   Organizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla uczniów ze SPE.
8.4.   Tworzenie klas terapeutycznych dla uczniów ze SPE.
8.5.   Realizacja IPET, wskazanych zajęć rewalidacyjnych i innych zaleceń z Rozporządzenia Ministra Edukacji.
8.6.   Dodatkowe osoby wspierające  dla uczniów z niepełnosprawnościami.
8.7.    Zajęcia rewalidacyjne.
8.8.    Liczebność uczniów w oddziale.
8.9.   Wydłużenie etapu edukacyjnego
8.10.  Droga dziecka z domu do szkoły.

**********

PROBLEM 7 - KRĄG WSPARCIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 6 - „25 i co dalej?” - KAMPANIA SPOŁECZNA NA RZECZ DOROSŁYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 5 - AKTYWIZACJA ZAWODOWA ABSOLWENTÓW SZKOLNICTWA SPECJALNEGO

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 4 – CZYM SIĘ ZAJMUJE I KTO POWOŁUJE KURATORA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 3 – EDUKACJA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 2 – NA CZYM POLEGA WSPOMAGANIE ROZWOJU WIDZENIA

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

**********

PROBLEM 1 – ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY (ŚDS) - ZASADY PRZYJĘCIA I ODPŁATNOŚĆ

OMÓWIENIE PROBLEMU PRZEZ EKSPERTA PIKON

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.